tisdag 15 december 2015

Little Grandmother

Råkade se henne på nätet nyss. Kiesha, en liten snäll kvinna med barnslig röst, som tror sig ha blivit "utvald som shaman" av Salish-Sioux-indianerna via ett telefonsamtal.
Det finns inga indianer, som kallar sig Salish-Sioux och det finns inga indianer, som säger sig ha "shamaner". Sioux och Salish talar inte ens samma språk.
Salish:
"No tribal Elders or elders have met with nor do they condone the claims and actions made by Kiesha Crowther."
Och ungefär detsamma säger Sioux. 


Jaja.... det var längesen jag sist tänkte på henne. Hon var i Sverige en gång och hade klätt sig i en slags indiankläder och blev fotograferad när hon höll upp en kristall mot himlen.

Så fort jag såg henne på bilden i Free (som då kanske fortfarande hette Energivågen) så såg jag direkt att hon bluffade. Det märktes så enormt tydligt. Men om man inte vet ett smack om indianceremonier så kan man ju inte se det. Då sväljer man rubbet och tror att det är på riktigt.

Shaman är hon inte och Siouxindianernas medicinkvinna är hon inte heller. Snarare en psychic och performing artist. Man kanske skulle kalla henne för storyteller.

Begreppet "öppna ditt hjärta" har blivit populärt och folk tror tydligen att det betyder "gilla precis allting och tro på vad som helst", men det gör det inte.
Öppna ditt hjärta betyder inte att du ska bli dum och lättlurad och gå på allting. Tvärtom!
Hjärtat fungerar som ett instrument och som ett resonansinstrument och man kan hela tiden känna vilka toner som spelas och med hjälp av denna nya egenskap, som fungerar som en slags syn eller hörsel kan man avgöra vad för energi som ligger bakom det, som man möter i sin omgivning.
Hjärtat talar om vilken ton som spelas av det egna sinnet, av en viss tanke, en idé eller av andra människor. Så talar djuren och så talar vattnet.

När någon säger något så hör man inte bara orden - man hör vad som ligger bakom orden också. Man kan höra från vilken mental sfär de kommer. Men sedan måste man lära sig att lyssna också. Många gånger kan hjärtat ge en tydlig varning och då måste man lyssna och hejda sig. Hjärtat är som en ledare, som säger vad något har för kvalitet.

 Det är elektromagnetiska fält, som är bärare av olika frekvenser och dessa frekvenser träffas av signaler från omgivningen, men också av fantasier. Man kan känna hur det svänger upp och ner beroende på vad man tänker på.

Den som behärskar sitt eget sinne kan alltså även manipulera andra genom att ändra sitt eget sinne, dvs ändra frekvensen i sitt em-fält så att den andra personen påverkas av detta direkt.

När man tittar på en film med Kiesha kan man inte tänka sig annat än att hon är ärlig för hon låter ärlig på det känslomässiga planet. Dvs hennes känsla är OK och hon liksom utstrålar ärlighet.

Men hur kan då detta sammanfalla med att hon har ljugit så mycket om det mesta?
Ja, det kan man verkligen undra.

Vad jag ser och känner från henne är en mental och strategisk bluff tillsammans med en känslomässig ärlighet. Det är möjligt att man bör vara utbildad psykolog för att kunna förklara en sådan sak på ett bra sätt eftersom det ena inte passar ihop med det andra, men ändå finns så klart och tydligt hos en och samma person.

De människor, som flockas kring henne och tror på henne är nog de personen, som enbart reagerar känslomässigt, men som inte har någon så särskilt bra urskiljningsförmåga och inte heller så bra tanke- och analysförmåga. De bara känner hennes "goda känsla" men kan inte se att hon bluffar.

Det här är människor, som hamnar i söder i medicinhjulet. Där har vi känslor och "trust and innocense". Det är de personer, som i första hand söker en mamma, som kan ge dem hopp, trygghet och kärlek. En sådan mamma kan ju berätta vilken saga som helst om den bara låter bra och fungerar som en napp. Men detta är egentligen också ett bra ställe eftersom det är platsen för tillit (och blind tro!).
Men den som har mer av örnens blick kan se längre och ser att det, som också borde finnas där, inte finns.

Hon är en snäll liten mamma och bra på att prata, en liten mjuk och god kvinna, som nog också har den typen av psykiska förmågor, som kvinnor på landet ofta hade förr.
Men det hade väl kunnat räcka med det.

Varför ska hon säga att hon är en av indianerna utvald shaman när hon tydligen knappt alls vet något om vare sig indianerna eller shamanerna?

Det är ju helt onödigt att ljuga så mycket som hon gjort. Hon har retat gallfeber på alla Siouxindianer, eftersom hon ljugit om dem och till och hennes familj har bett henne låta bli att ljuga om sina förfäder och sin bakgrund. Det har ju också lett till att folk har börjat kolla upp hennes förflutna och hittat mängder av annat, som hon också bluffat om (som inte har med indianer att göra).

Hon uppfattas alltså som oärlig, men hon känns inte oärlig.. Det är mycket troligt att hon är lurad av andra, som vill tjäna pengar på henne. Hon har omkring sig en mur av medhjälpare som blockerar all kritik. Den intervjuare, som ställer kritiska frågor, får inte träffa henne.
Kanske de har upptäckt att hon inte kan skilja på verklighet och fantasi och därför förstått att hon lätt kan gå att manipulera???

Hon har sagt att Siouxindianerna valde henne till sin shaman via ett telefonsamtal. Hon tycks inte fatta att det kan ha varit vem som helst som ringde. Vem som helst borde väl kunna förstå att man inte ska lita på vad som sägs i telefonsamtal från folk man inte känner.
Bara någon som ringer och säger...!

Siouxindianerna blev bara arga på henne för att hennes historier var bluff. Dessutom så använder de inte ordet shaman om sina medicinmän, vilket också retade dem att någon påstod.

Och var har hon träffat de andra "grandmothers över hela jorden, som hon tror att hon samarbetar med"? Jo, förklarar hon, "på små skärmar".
Och varifrån har hon fått den skärmen? Och vilka är det som klär ut sig och pratar i den andra änden av denna mobiltelefon eller platta? Och påstår sig vara "en annan grandmother i ett annat land".

Hon är antingen lurad av andra, som helt styr henne, eller också är hon sjuklig mytoman så att hon tror att det hon säger är riktigt. För man kan känna att hon inte ljuger medvetet.
Jag vet inte så mycket om mytomaner, men jag misstänker att det kan vara så att de själva inte vet att de ljuger. Man kan tänka sig att de har förmågan att leva sig in i något så starkt att de sedan tror att det är verklighet, alltså verklighet i den fysiska världen (och för andra människor) och inte bara i den egna fantasivärlden eller astralvärlden.
Om man upplever något så är det väl sant?
Om någon ringer och säger att han är indian så är det ju sant att någon ringer, men det han säger måste ju inte vara sant. Men hans budskap kan ju kännas verkligt! och...pof.... så tror mytomanen att det verkligen är sant.
Det är många psykopater som vet precis hur man ska prata och föra sig för att lura dumma, snälla kvinnor. Så det troligaste är nog att hon är manipulerad av andra som har henne som inkomstkälla,
en grupp som helt styr henne och som dessutom fungerar som en mur mot omvärlden och sorterar bort all kritik.

Hon är säkert en god och genuin psychic, men det skulle vara intressant att veta vilka som dillar i henne det andra (via telefonsamtal och "small screens"!)

Det finns inga indianer som utnämner någon till "sin shaman" (de använder inte ens det ordet) och absolut inte via ett telefonsamtal. Hur dum får man vara??? Och varför bad hon då inte att få träffa dem? Hon brydde sig inte ens om att kolla upp vilka de var (andra, som har gjort det, säger att de inte finns).
Det betyder att vem som helst kan ringa till henne och säga vad som helst och hon tror på det. Om det låter bra, förstås.

Det mesta av det hon säger är sådant som "alla andra" också säger, men jag tror att folk i alla fall gillar henne för att hon låter snäll, ärlig, glad och god. Det övriga, allt hon sagt om indianerna och sina släktingar, har de flesta inte någon förmåga att bedöma. 

Men det räcker att säga att man "pratar med djuren" och sedan tar på sig litet halsband och fransar och litet färg i ansiktet och håller upp en kristall mot himlen, för att "den vite mannen" ska bli lyrisk av hänförelse och betala några tusen dollar för att "få sitt kraftdjur".

http://newspaperrock.bluecorncomics.com/2011/01/kiesha-crowther-exposed-as-fraud.html
Man får ett intryck av att hon inte har den blekaste aning om skillnaden mellan var som är sant och vad som inte är sant.
Det måste ju vara OK att berätta om sina visioner, hur fantastiska de än må vara, men det är ju inte detsamma som att ljuga om vanliga, materiella förhållande.

The real Kiesha Crowther was born Kiesha Rae Kreps in Sanford, Colorado, to a white middle class background, with a truck driver father and a mother owning small businesses. Her mother’s maiden name is Rodda. The young Kiesha Kreps was actually fairly popular in school and not the lonely isolated kid she claims.
The same source says Crowther plagiarized the poems she claimed to write.

Så fortsätter alla historier om henne: långa, långa listor på allt som hon har ljugit eller bluffat om.
Om man verkligen kan känna med hjärtat så borde man kunna märka att Kiesha mest bara är en "snäll mamma" med en slags "modersretorik" (som alla känslomässiga och emotionellt undernärda personer faller pladask för). Det är väl egentligen inget fel med att vara det, men det är ju inte detsamma som att vara shaman.

Om du blir pussad och vaggad av en snäll mamma så struntar du i om denna mamma ljuger och bluffar om annat. Du tänker bara på din egen känsla. Inget barn tycker illa om sin goda mamma bara för att andra anklagar henne för något. Snarare tvärtom - att man då börjar att försvara sin mamma!

Det betyder att så länge som "det inre, sårade barnet" har stora ouppfyllda behov av kärlek, så har man inte någon klar bedömningsförmåga, eftersom man så lätt kan bli lurad av vem som helst som spelar på "kärleksbehovet".
Tyvärr är det vanligt att psykopater gör det. Troligen för att det är det som är lättast, tillsammans med att spela på folks behov av pengar, sex, skönhet och andlighet.

1 kommentar:

  1. Hej Alla, jag heter Safa El Sadat, jag är gift i 20 år med min man och vi har två son, äldste en 16 och yngre är 11 år. Min man älskade mig mycket, men det kommer till en punkt när han deltar i affärer med en kvinna som är hennes medarbetare. Jag har aldrig föreställt mig det, men på något sätt förändrade hans inställning till mig och barn, mina sena arbeten fick mig att tänka på frågan, även vid mitt 20-års bröllopsdag i mars håller jag mig borta från sex när vi lovar att göra det på bröllopet årsdag, 15 dagar före bröllopsdagen erkände han det ja, han hade sex med sin kollega.
    Han tog med henne i min säng när jag var ute och arbetade, det betyder att mina känslor var helt värdefulla mot honom. Mitt mentala tillstånd är fullt av plågor, jag tror att jag inte kan glömma och återhämta smärtan. Den här kvinnan var i full kontroll över henne och jag ville aldrig göra det med våld, hon vill vinna över mig när hon är skild, hon sa att hon var avundsjuk på vårt förhållande och hon kommer att förstöra mig genom att ta min man. Jag var tvungen att diskutera det med en vän som bad mig att hitta en bra stavningskastare, först och främst trodde jag aldrig på den här Cast-stavningen, men jag måste försöka tills jag kom över PROPHET NOSA UGO-e-post på internet om hur han har hjälpt så många människor att få sina ex-tillbaka och hjälpa till att åtgärda relationen och göra människor glada i deras förhållande och några andra historier om andlig sjukdom och mer.
    Jag förklarade min situation för honom och han hjälpte mig att utföra några böner, några örter och rötter och ett litet offer som jag gjorde, och inom 7 dagar kom han tillbaka för att be om ursäkt och det var bara som ett mirakel för mig, är glad idag att han hjälpte mig och jag kan stolt säga att min man nu är med mig igen och han är nu kär i mig som aldrig tidigare.
    Har du behov av hjälp i ditt förhållande som att få tillbaka din man, fru, pojkvän, flickvän, vinnande av lotterier, växtbaserad botemedel mot sjukdom, hiv, sjukdomar, astma, artrit, fybroid, stroke eller någon form av sjukdom, andligt problem , Jobbsökande, tittare som läser mitt inlägg som behöver hjälp när det gäller några livsutmaningar borde kontakta PROPHET NOSA UGO och du kommer att vara glad att du gjorde.

    E-post: nosaugotemple@gmail.com
    WhatsApp: +34631686040

    SvaraRadera